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Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Dim Avr 17, 2016 7:56 pm
par boriswilly3033
Salut

Je regarde tout ça avec intérêt, ça a l'air d'être du super matos, en tous cas, c'est très propre.

Plusieurs questions :
Pour clio williams, est ce qu'il faut décranter l'arrière ?
Est ce que ça rabaisse l'avant ? de combien ?
Est ce que l'avant est réglable en hauteur et en dureté ?

Pour megane 3 RS trophy, est ce que l'arrière est réglable en hauteur et en dureté ?
Est ce que l'avant est réglable en hauteur et en dureté ?

++
Boris

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Dim Avr 17, 2016 10:16 pm
par arno samimi
Salut boris

merci!
nous pouvons écrire en anglais?
mieux pour répondre avec précision...

salutations
arno

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Lun Avr 18, 2016 8:29 am
par boriswilly3033
arno samimi a écrit:Salut boris

merci!
nous pouvons écrire en anglais?
mieux pour répondre avec précision...

salutations
arno


Ok, pas de soucis, j'suis pas très fort en anglais mais je ferrai traduire :lol: :lol: :lol:

++
Boris

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Mer Avr 20, 2016 7:20 am
par arno samimi
hi boris

ok, let's try in english... :cool:

Clio Williams:

for the rear axle it's not possible to construct a rsc monotube damper. too short, too little space.
and because the rotating rods remain original, it would also not be necessary.
for the rear axle i offer either dampers with fixed group n (with rubber bearing) or group a (with unibal bearing) characteristic.

at the front you can go down to 250 mm (wheel center / fender) without problems or loose spring.

front fully adjustable in height, bump, rebound and camber with eccentric srews.

mrs3:
front fully adjustable in height (without loose spring), bump, rebound and camber with unibal camber plates
rear fully adjustable in height, bump, rebound.

here you have more informations in english:

RSC Competition Datasheet 2016:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_compe ... 016_en.pdf

RSC Competiton Renault Sport Application- & Pricelist 2016:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_suspe ... ise_en.pdf

RSC Competition Renault Sport Flyer:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_compe ... tflyer.pdf

regards
arno

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Mer Avr 20, 2016 8:28 am
par tty13
Can I tacke advantage of that talk : what are the main differences between the LDZT (front axle for M3RS with Ohlins) and the PEFOH- ?

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Mer Avr 20, 2016 1:59 pm
par M in black
Hello,

Why is the camber not adjustable for the rear axle?

What are the admissible height fwd and rear axle? What is the softest hardness possible compared to the stock dampers?

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Mer Avr 20, 2016 6:06 pm
par tty13
Hé lui : "softest hardness" ! :mrgreen:

Tu n'auras pas le beurre et l'argent du beurre.
Mieux sur piste, plus dur sur route.
Et avec le carrossage, possiblement beaucoup plus compliqué sur route ...

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Jeu Avr 21, 2016 11:41 am
par M in black
Thierry, tu sais bien que c'est mon daily.
Donc en dehors de l'utilisation piste, je veux un truc confortable et silencieux. En ça, des amortisseurs réglagles sont intéressants. Sinon, tu peux partir sur un set-up piste pur et tu n'as besoin ni de coupelles réglagles, ni d'amortisseurs réglagles en compression, détente et hauteur...

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Jeu Avr 21, 2016 3:47 pm
par boriswilly3033
arno samimi a écrit:hi boris

ok, let's try in english... :cool:

Clio Williams:

for the rear axle it's not possible to construct a rsc monotube damper. too short, too little space.
and because the rotating rods remain original, it would also not be necessary.
for the rear axle i offer either dampers with fixed group n (with rubber bearing) or group a (with unibal bearing) characteristic.

at the front you can go down to 250 mm (wheel center / fender) without problems or loose spring.

front fully adjustable in height, bump, rebound and camber with eccentric srews.

mrs3:
front fully adjustable in height (without loose spring), bump, rebound and camber with unibal camber plates
rear fully adjustable in height, bump, rebound.

here you have more informations in english:

RSC Competition Datasheet 2016:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_compe ... 016_en.pdf

RSC Competiton Renault Sport Application- & Pricelist 2016:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_suspe ... ise_en.pdf

RSC Competition Renault Sport Flyer:
http://www.rscenter.ch/upload/rsc_compe ... tflyer.pdf

regards
arno


Ok Arno

Thank you very much.
I understood everything !!!

For the front of clio williams, can we keep the original springs ?
For the camber, it's with magic cambers ?

For the M3RS, can we keep the original height (front, rear)

I don't like cars too low !!!

Regards
Boris

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Jeu Avr 21, 2016 4:58 pm
par tty13
M in black a écrit:Thierry, tu sais bien que c'est mon daily.
Donc en dehors de l'utilisation piste, je veux un truc confortable et silencieux. En ça, des amortisseurs réglagles sont intéressants. Sinon, tu peux partir sur un set-up piste pur et tu n'as besoin ni de coupelles réglagles, ni d'amortisseurs réglagles en compression, détente et hauteur...

Tu as 100% raison !

Il te faudrait les Ohlins.

Si je vends les miens, je te fais signe ...

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 22, 2016 8:17 am
par M in black
En voilà une bonne idée Thierry! Fais-moi signe quand tu les changeras.
PS: je suis sérieux.

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 2:31 pm
par arno samimi
tty13 a écrit:Can I tacke advantage of that talk : what are the main differences between the LDZT (front axle for M3RS with Ohlins) and the PEFOH- ?


The RSC Competition Light Öhlins Upgrade Kit (LDZVT-OEH: L for Light Kit, DZVT for MRS3 type (PH3), OEH for color of this kit (black))
is a upgrade kit for the mrs3 with the oem öhlins damper.
With this kit you will have more performance and setting options with the öhlins suspensions.

The kit includes:
-adjustable camberplates
-harder springs
-adjustable and reinforced stabilizer rods
-other stop rubber
-mounting parts

Pictures:

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Unfortunately the öhlins damper is too long for more lowering.
If you also want more lowering in combination with all the advantages of the öhlins dampers and even more adjustment possibilities, you need a complete rsc competition pro kit (PDZ1N-xxx)

The PEF0H-xxx is the RSC Competition Pro Kit for the Renault Sport Spider (P for Pro Kit, EF0H for Spider type (EF0H), xxx for the selected color version)

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 2:46 pm
par arno samimi
M in black a écrit:Hello,

Why is the camber not adjustable for the rear axle?

What are the admissible height fwd and rear axle? What is the softest hardness possible compared to the stock dampers?


the camber on the rear axle isn't adjusted on the coilover.
there are camber plates for beetween the rear axle and wheel hub from other manufacturers or from Renault Sport directly.

the minimum height (wheel center - fender) mrs3:
front: ca 300-360mm, rear ca. 325-360mm (it's covered any desired height)

the hardness of rsc competition monotube dampers can't be compared so easy to others.
because these dampers have a automatic mechanical progressive adjustment in it (AMPA System).
it's then comfortable if need be, and it's then hard when if need be.

This coilover beats everything: oem cup, kw v3, kw clubsport, h&r monotube, bilstein.
only the öhlins comes close to this performance...

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 2:49 pm
par arno samimi
tty13 a écrit:Hé lui : "softest hardness" ! :mrgreen:

Tu n'auras pas le beurre et l'argent du beurre.


with the AMPA System possible... :idea: :cool:

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 2:51 pm
par arno samimi
M in black a écrit:Thierry, tu sais bien que c'est mon daily.
Donc en dehors de l'utilisation piste, je veux un truc confortable et silencieux. En ça, des amortisseurs réglagles sont intéressants. Sinon, tu peux partir sur un set-up piste pur et tu n'as besoin ni de coupelles réglagles, ni d'amortisseurs réglagles en compression, détente et hauteur...


With the RSC Competition Pro possible...

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 3:08 pm
par arno samimi
boriswilly3033 a écrit:Ok Arno

Thank you very much.
I understood everything !!!

For the front of clio williams, can we keep the original springs ?
For the camber, it's with magic cambers ?

For the M3RS, can we keep the original height (front, rear)

I don't like cars too low !!!

Regards
Boris


no, for the Clio 1 it's a complete kit.
here as "Williams Special" and with the groupe a rear damper with unibal bearings:

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the camber at the front will be adjusted with one eccentric screw at the under bracket.

at the mrs3 you can adjust the oem height at the front and at the rear almost (least-10mm)

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 3:13 pm
par arno samimi
tty13 a écrit:quote]
Tu as 100% raison !

Il te faudrait les Ohlins.

Si je vends les miens, je te fais signe ...


öhlins boiled also only with water. and the rest is done by the name. excellent marketing :idea: ;-)
a rsc competition pro can do more... ;-)

Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Ven Avr 29, 2016 4:42 pm
par arno samimi
Maintenant disponible:
Avis FACT pour les plaques de carrossage réglables unibal de RSC Suspensions (Obligatoire CH) / Prix: chf 95.-

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Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Jeu Mai 19, 2016 6:22 pm
par arno samimi
RSC Competition Pro Renault Sport Mégane 3 R.S. PDZ1N-RB8 (RB8 Special) darkblue/silver:

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Re: RSC Suspensions Renault Sport & All Brand

MessagePublié: Dim Mai 22, 2016 5:00 pm
par arno samimi
RSC Competition Pro Porsche 911 / 996 Turbo - Standard Color black / black - With Option Rear Axle Unibal- Camberplate - PP996-BB:

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